בואי נדבר על הטמפרטורה

נתחיל מההתחלה- איך בעצם מעצבים שיער?
בשיער יש שלושה סוגים של קשרים מולקולרים:
1. קשרי מלח
2. קשרים כימיים (אלה הקשרים שפותחים כשעוברים החלקה / ״טיפול קראטין״/ ״שיקום״ כימי).
3. קשרים מימניים- בגדול- מים.
קשרים מימניים אלה הקשרים שאנחנו פותחים בכל עיצוב שיער (דפני/פן/מחליק/ בייביליס..) כמו שטמפרטורת הרתיחה של מים היא קבועה (100 מעלות) הטמפרטורה של פתיחת קשרי המימן קבועה- בשיער יבש היא 160 מעלות.** תמיד 160 מעלות, ללא קשר לסוג השיער.
אז מה כן משתנה? כמות קשרי המימן שצריך לפרק (כמו כמות המים שצריך לאדות) במצב כזה לא מעלים טמפרטורה אלא הספק, כמו להעלות את הפן למקסימום סיבובים לדקה. דפני פועלת 400 וואט ועובדת עם תוכנה ששומרת על הטמפרטורה יציבה אז אין מה לדאוג 


ולמה 185 מעלות? כי לחום לוקח זמן לעבור מגוף אל גוף ולכן כדי להגיע ל160 בשיער צריך להתחיל מקצת גבוה יותר. 185 מעלות היא הטמפרטורה האופטימאלית לחימום בזמן של הברשה (לא לשכוח להבריש לאט, הסוד הוא תמיד חימום ומתיחה, כדי שקשרי המימן בשיער יתקבעו ויתקררו בצורה החדשה).
ומה הסיפור עם הנזק?
אז כמו שאפשר לראות בגרף מעל 220 מעלות הקראטין בשיער נפגע- זה החלבון הראשי שבונה ומרכיב את השיערה והוא מאוד מאוד חשוב :) אז אל תפגעו בו עם חום גבוה.

 

נקודה אחרונה לגבי מגיני חום (שיקבלו בלוג פוסט נפרד בקרוב). ספריי מגן חום עבור השיער הוא תמיד מומלץ גם כשהחום עדין ועם פוטנציאל מאוד נמוך לנזק כי הוא עוטף את השיער ומוליך את החום טוב יותר מה שמקטין את זמן החשיפה לחום. זה המגן חום שלנו.

מקוות שלמדת משהו חדש, זמינות לשאלות ונתראה בבלוג הבא

שרון וצוות דפני 💖


**בשיער רטוב היא נמוכה יותר כי הקשרים עדיין לא התקבעו מצד אחד, מצד שני שיער רטוב הוא יותר stretchy ויותר עדין ויותר פגיע לנזק, מומלץ לאדות מים מהשיער בחום נמוך.