שיעורים בכימיה: אדים מול עשן

מה גורם (לפעמים) לאדים בזמן עיצוב שיער?
 

שמת פעם לב לאדים בזמן עיצוב השיער שלך וחשת דאגה? בואי נפתור את זה יחד! ב-DAFNI, היום נעשה סדר ונסביר למה על אדים הם לא סיבה לדאגה.

ראשית, חשוב להבין שהאדים אינם מעידים באופן ישיר על נזק לשיער. לעיתים קרובות, מדובר פשוט במים מהשיער שלך או במים ממקור אחר כמו ספריי הגנה מפני החום שמתאדים (מים הם רכיב בכמעט כל מוצר לטיפוח השיער). וכן, השיער שלך הוא ספוג במובן מסוים, והוא יכול לספוג עד 30% ממשקלו במים!

עכשיו, בואי נדבר מדע. מבנה השיער משתנה תחת חום בשל שבירה וחידוש של קשרי מימן (אלה הקשרים שקל יותר לפרק ולא מצריכים לשנות את השיערה כימית, כמו למשל החלקות/ טיפולי קרטין). קשרים אלו עמידים למדי ולא מתחילים להישבר עד כ-160°C. לכן, כאשר את רואה אדים בטמפרטורות נמוכות שבין 100°C ל200°C, לרוב מדובר רק במים בשיער שלך שמתאיידים, ולא בשיער שנפגע.

המברשות שלנו מהונדסים בקפידה לפעול בטמפרטורה של 185°C - טמפרטורה גבוהה מספיק לעיצוב יעיל ופתיחת קשרי המימן אך עדינה מספיק כדי לשמור על בריאות השיער שלך. טמפרטורה מבוקרת זו מבטיחה שבעוד קשרי המימן מתעצבים מחדש לצורך העיצוב, לא מתווסף נזק לא נחוץ לשיער שלך.

 

אז בפעם הבאה שאת רואה אדים, זכרי שלעיתים זהו חלק טבעי של תהליך העיצוב. יש הבדל בין אדים (מים שמתאדים) לבין עשן (משהו נשרף, אטומי פחמן מעורבים, ריח של שרוף :)).

אנו יודעות כמה את עסוקה, כמה את אוהבת שהשיער בריא ומסתדר יפה ואנו עובדות קשה כדי שאת לא תצטרכי.

שרון וצוות DAFNI 💕

נ.ב. יש שאלה ? אנחנו כאן לענות ולעזור תכתבי לנו 0509888224