5 עובדות על החלקת שיער


  אז מה שונה בין הפן למחליק למברשת להחלקה הכימית והאם באמת ניתן לשקם שיער (ספוילר- אין דבר כזה שיקום שיער)

 

1. נתחיל בהחלקה כימית: החלקה כימית הידועה בכינויים כמו ״טיפול קראטין/ החלקה שיקומית״ היא החלקה קבועה שזה אומר שבהחלקה יש חומרים כימיים שכמעט תמיד משנים את מבנה השיערה וכמעט תמיד מכילים פורמלדהיד שהוא חומר מסוכן מאוד וגם בהחלקות שאין פורמלדהיד יש חומרים מאוד דומים או חומרים שמאקטבים אותו, כך או כך החלקות קבועות הן מסוכנות ולא מומלצות על ידי רופאים, ובעיקר לא מומלצות לשיער דליל או לבעלות קרקפת רגישה. הטיפול עצמו תמיד מחליש את השיערה- להלן ניסוי שאפשר לעשות בבית (וכנראה לא תעשו :) )



סיפור לא חשוב- פורמלדהיד הוא הסיבה שהתחתנתי. כשהכרתי את מי שהיום בעלי התגלה פורמלדהיד בחמצן במטוס בו טס בצבא. כדי לשמור על הטייסים סגרו את הטייסת עד לפתרון הבעיה. וכך היה לנו חודש וחצי פנויים להכיר.

2. החלקת שיער (או עיצוב שיער) עם פן: המיתוס הוא שפן נועד לעיצוב שיער רטוב. למעשה פן נועד לעיצוב שיער לח. כשתלכו למעצב שיער הוא קודם כל ייבש 80% 90% מהשיער בתנועת יד מהירה תוך השיער של כמה דקות ורק אחכ יעצב עם המברשת והפן. למרות זאת ובגלל שפן עובד על שיער לח שהרבה יותר קל להזיק לו פן עובד על טמפרטורות נמוכות יותר מחליק ב50-80  מעלות בערך (זה לא אומר שזה פחות מזיק, ההשוואה בין שיער רטוב לשיער יבש דומה להשוואה בין קמח לבצק). אין כמו פן מקצועי של מעצב שיער מוכשר אבל השחזור בבית לוקח המון זמן, וגם כשרון שבדר״כ אין לנו.

 

3. החלקת שיער עם מחליק: מחליק הוא מכשיר פשוט יחסית לתפעול ולכן צבר המון פופולרית בתחילת שנות האלפיים, זאת למרות שהומצא בערך 100 שנה לפני כן. מה שכן השימוש במחליק לוקח הרבה זמן ולא מעט כשרון וכן ניתן לראות שאם הזמן השיער משתנה, זאת משום שהשיער נמחץ בין שתי פלטות חמות מה שלאורך זמן משנה את המבנה הצינורי העגול של השיערה.

הדעה שלי בטיקטוקית על מחליקים ושימושם בעידן chatgpt 

4. החלקה עם מברשת (כן אנחנו משוחדים, אבל) למברשת יש שטח פנים תלת מימדי שגדול פי 7 משטח מחליק מה שאומר חימום יעיל של הרבה שיער בהברשה וגם אין מחיצה של השיער מה שהופך את המברשת לפתרון הכי מהיר, הכי קל והכי עדין לשיער. שימוש שלי מההתחלה ועד הסוף ללא עריכות 

סיפור לא חשוב שני: המברשת הומצאה אחרי שהחלטתי שאני רוצה להחליק את השיער ופסלתי את שלוש האפשרויות הראשונות (את הכימית בגלל הנזק לשיער, את הפן בגלל הכשרון שאין ואת המחליק דווקא לא דחיתי, השתמשתי בו לא מעט, אבל לא הבנתי איך זה הגיוני שאני שורפת שעות בשבוע על מוצר שהוא בעצם מגהץ והוא גם הומצא כבר ב1909)

 

5. סיכום חשוב: יש שתי דרכים לעצב ולהחליק שיער, קבועה וזמנית.

הקבועה מצריכה שימוש בכימיקלים ומבנה את מבנה השיערה, הזמנית שכוללת בתוכה שימוש בפן/מחליק/מברשת משנה את קשרי המימן בשיער באופן זמני. אין דבר כזה שיקום שיער פשוט משום ששיער מורכב מתאים מתים ולא ניתן לשקם משהו שאינו חי (אבל היי, אפשר לגרום לו להיראות אש ולשמור עליו מבריק וחתיך)

 

לפי מחקרים שעשינו 69% מהנשים מחליקות את שיערן לפחות פעם בחודש, אם זאת את ובריאות שיערך חשובה לך, וגם התוצאה חשובה שתהיה מעולה, וגם הזמן שמתקצר מ30 דקות ל5-6 דקות את חייבת לנסות את דפני.

למוצרים שלנו

 

שאלות? אנחנו זמינות בוואטסאפ 050-988-8224